Подсказки появятся после ввода запроса. Для навигации используйте стрелки вверх и вниз. Чтобы выбрать вариант, нажмите Enter. Если выбрана фраза, она будет добавлена в поисковую строку. Если выбрана ссылка, вы перейдете по ней.
Подсказки появятся после ввода запроса. Для навигации используйте стрелки вверх и вниз. Чтобы выбрать вариант, нажмите Enter. Если выбрана фраза, она будет добавлена в поисковую строку. Если выбрана ссылка, вы перейдете по ней.
Контент недоступен на выбранном языке, поэтому мы используем перевод на самый близкий к нему.

Как получить максимум пользы от вкладки «Сообщения»

Воспользуйтесь нашими советами, чтобы легко и быстро находить, отправлять и планировать сообщения.
Airbnb, 5 дек. 2025 г.

Вкладка «Сообщения» заменила папку «Входящие» на Airbnb. В ней собраны все сообщения от гостей, хозяев и службы поддержки. Вкладка «Сообщения» позволяет выполнять следующие функции:

  • фильтровать и искать сообщения во всех переписках;
  • отправлять и планировать сообщения, в том числе заранее написанные шаблоны — готовые ответы;
  • общаться в одной переписке с каждым гостем, добавленным в бронирование;
  • создавать цепочки ответов, чтобы поддерживать порядок в переписках;
  • редактировать или отменять отправленные сообщения;
  • с помощью уведомлений о прочтении узнавать, когда гости читают ваши сообщения;
  • отправлять эмодзи-реакции на сообщения.

Filtering and searching messages

The Messages tab organizes messages into categories. The main categories are Homes, Experiences, Services, Traveling, Support, and Direct Messages

The default view, All, shows only the categories relevant to your Airbnb account. Select any category to filter messages by type. 

Within Homes, you can apply these additional filters:

  • Unread displays only unopened messages.
  • Trip stage sorts messages by reservation requests, upcoming reservations, currently hosting, and past reservations.
  • Listings organizes messages by listing if you have more than one.
  • Starred shows only the messages you’ve marked with a star.

Within Experiences and Services, you can apply these additional filters:

  • Unread displays only unopened messages.
  • Starred shows only the messages you’ve marked with a star.
  • Group messages sorts conversation threads with more than one booking guest by reservation.

If you have a co-host or are a Superhost Ambassador, you’ll find these filters in the Messages tab:

  • Co-host shows conversations between you and any co-hosts on a listing.
  • Superhost Ambassador displays messages between you and hosts you’ve matched with.

The Traveling filter shows messages you send and receive as a guest. The Support filter shows conversations with Airbnb Support.

Looking for a specific conversation? You can search messages by names, words, or phrases. The results take into account any filters you’ve applied, helping you find conversations faster.

Sending quick replies

A quick reply is a short, pre-written message that’s saved as a template in your messaging settings. 

Placeholders for details, like the guest’s first name, personalize each message by pulling information from your listing or the reservation.

Quick replies help you respond rapidly and save you time. Create your own quick replies or edit Airbnb’s templates to send right away or schedule for delivery later at key moments.

Learn more about quick replies for home, experience, or service hosts.

Предложения готовых ответов от ИИ

Готовые ответы — это шаблоны сообщений, которые вы используете, если гости задают стандартные вопросы о прибытии, выезде и подобном. Чтобы использовать предложения от ИИ, настройте готовые ответы.

Искусственный интеллект распознает вопрос гостя и автоматически выбирает один из ваших готовых ответов. Предложенный ответ отобразится в групповой беседе, и его сможете увидеть только вы. Он будет отправлен только после того, как вы его просмотрите и при необходимости отредактируете.

Using other messaging features

Other features in the Messages tab help hosts and co-hosts connect with guests before, during, and after booking, as well as with each other.

  • Threaded replies let you start a thread when replying to a message, which nests your response under the original message.
  • Editing tools enable you to edit a message within 15 minutes of sending it, and unsend a message within 24 hours.
  • Read receipts show whether guests or others have viewed your messages, unless they’ve turned off this feature in their account settings.
  • Recommendations make it easy to share your guidebook and suggest local experiences or services in just a few taps.
  • Photo and video sharing allows you to attach files to your messages to co-hosts and to guests after their booking is confirmed.

Частые вопросы о вкладке «Сообщения»

Информация в статье могла измениться с момента публикации.

Airbnb
5 дек. 2025 г.
Статья была полезной?